7.7 C
Kłodzko
niedziela, 24 listopada, 2024

GDDKiA wyłoniło wykonawcę w S8 pomiędzy Łagiewnikami a Niemczą

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłoniła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 Łagiewniki Zachód – Niemcza. Spośród ośmiu zainteresowanych wykonawców wybrana została oferta firmy Polbud Pomorze za kwotę ok. 332 mln zł.

Przetarg na wyłonienie wykonawcy, szóstego z sześciu odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem i Kłodzkiem, ogłosiliśmy 29 grudnia 2023 r. W trakcie postępowania wpłynęło 1102 pytania od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert – informują przedstawiciele GDDKiA.

Jeśli nie będzie odwołań dot. rozstrzygnięcia przetargu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje podpisać umowę z wykonawcą w IV kw. br. 

S-8 Łagiewniki Zachód – Niemcza

Trasa o długości ok. 9,3 km poprowadzona zostanie nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Łagiewniki i Niemcza, po zachodniej stronie DK8 i tylko w niewielkim stopniu będzie wykorzystywać jej przebieg. W ramach inwestycji wybudowane zostanie także 25 obiektów inżynierskich (6 obiektów nad ciągiem głównym, 8 obiektów w ciągu trasy głównej oraz 11 przepustów).

Co z S8 do Kłodzka?

Realizację 87 km drogi ekspresowej S-8 Wrocław- Kłodzko podzielono na sześć krótszych odcinków. Trasa będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi.

– Kolejny fragment trasy S8, od węzła Bardo do Kłodzka, jest na etapie prac przygotowawczych – czytamy w komunikacie GDDKiA. – Obecnie przygotowujemy Program inwestycji (PI), w którym określimy zakres rzeczowy inwestycji, harmonogram czasowy oraz jej wstępne koszty. Opracowany PI musi zostać uzgodniony przez Ministerstwo Infrastruktury. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ), w którym zostaną przeanalizowane możliwe przebiegi trasy na tym odcinku, z wykorzystaniem analizowanych na wcześniejszych etapach wariantów. W dokumentacji STEŚ planujemy wykorzystać w możliwie jak największym zakresie także opracowane wcześniej materiały. Nowa dokumentacja musi być dostosowana do zmienionych w 2022 r. przepisów techniczno-budowalnych, które dotyczą zasad projektowania dróg publicznych. Warto dodać, że pierwsze PI było wykonywane dla odcinka Wrocław – Kłodzko w 2015 r., podobnie jak dokumentacja STEŚ. W trakcie sporządzania STEŚ doszło jednak do zmian w rządowych programach infrastrukturalnych, m.in. dodano S8 Kłodzko – Boboszów czy obwodnicę Złotego Stoku. W 2020 r. zostało wykonane opracowanie pn. „Koncepcja obsługi transportowej regionu Ziemi Kłodzkiej”, które wskazało na niezbędne działania w obszarze polityki transportowej Ziemi Kłodzkiej na terenie województwa dolnośląskiego, jak i subregionu Sudety 2030. W związku z powyższym w 2021 r. wyodrębniono z prac przygotowawczych odcinek S8 Bardo – Kłodzko, aby w dalszych pracach wziąć pod uwagę rozwój innych dróg krajowych, które mają na siebie wpływ.

Jak informują przedstawiciele GDDKiA, zakończenie budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław – Kłodzko i oddanie trasy do ruchu planowane jest (w zależności od odcinka) w latach 2028-2033.

powiązane artykuły

1 KOMENTARZ

  1. Tego bajeru nie daje się już słuchać. Zamiast skupić się na wariancie przez TUNEL który pod każdym względem jest korzystny zarówno w kierunku Kudowy , Boboszowa , Nowej Rudy i Nysy ; tracą cenny czas !!!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podaj tutaj swoje imię

29,000FaniLubię
700ObserwującyObserwuj
5,300SubskrybującySubskrybuj

Artykuły prasowe