Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) we Wrocławiu rozpoczęła kolejny etap przywracania historycznych połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Otworzono oferty w przetargu na rewitalizację 12-kilometrowego odcinka linii nr 318, łączącego Srebrną Górę z Bielawą Zachodnią.
Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem ponieważ swoje oferty zgłosiło aż 9 firm. DSDiK przewidziała na inwestycję 67,09 mln zł brutto, jednak wszystkie propozycje były niższe od tej kwoty. Najniższą cenę zaproponowała firma LWZ, oferując realizację zadania za 41,08 mln zł, natomiast najwyższą – Trakcja (61,94 mln zł). Wszystkie firmy zadeklarowały maksymalny 60-miesięczny okres gwarancji.
Zgodnie z warunkami przetargu, inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy. Ostateczny wybór wykonawcy musi nastąpić do 27 kwietnia 2025 r., kiedy mija termin związania ofertą.
Odtworzenie połączenia kolejowego między Srebrną Górą a Bielawą to ważny krok zarówno w kontekście poprawy komunikacji, jak i rozwoju turystyki. Trasa umożliwi wygodniejszy dojazd m.in. do Twierdzy Srebrna Góra, a także poprawi dostępność komunikacyjną w regionie wałbrzyskim.
Kolejnym krokiem powinno być przywrócenie linii kolejowej na odcinku ŚCINAWKA ŚREDNIA – RADKÓW. Umożliwi to przejazd z WROCŁAWIA , przez KAMIENIEC ZĄBKOWICKI , BARDO , KŁODZKO do RADKOWA.
Jak wiemy do Stronia Śląskiego mamy dojechać pociągiem w 2026 roku.