Wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Ząbkowice Śląskie – Bardo. Zgłosiło się do niego sześć firm, a najniższa oferta opiewa na kwotę 378 471 000 zł.
– Przetarg na wyłonienie wykonawcy ogłosiliśmy 16 października br. W trakcie postępowania wpłynęło 428 pytań od wykonawców, na które udzieliliśmy odpowiedzi. Potencjalni wykonawcy pozyskane informacje mogli wykorzystać do optymalnego skalkulowania ofert – informują przedstawiciele wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przetarg ogłoszony został 16 października br. 22 grudnia GDDKiA poinformowała o otwarciu ofert. Najniższą, bo opiewająca na kwotę 378 471 000 zł złożyło konsorcjum firm KOBYLARNIA i MIRBUD. Najwyższą, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 548 728 316,18 zł.
Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji wynosi 496 065 356,70 zł. Teraz komisja przetargowa przystąpi do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy, a głównym kryterium oceny ofert złożonych w przetargu będzie cena (60%).
– Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria jakości dotyczące przedłużenia okresu gwarancji jakości. 10 proc. za gwarancję dotyczącą ekranów wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze, a 30 proc. na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (w zakresie: konstrukcji pomostu, konstrukcji dźwigarów głównych, przyczółków, filarów, łożysk, izolacji wodoszczelnych, zabezpieczenia przerw dylatacyjnych, konstrukcji schodów i pochylni) – podkreślają przedstawiciele GDDKiA.
Trasa długości ok. 14 km i przebiegać będzie nowym śladem przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie i Brado. „Ekspresówka” wykorzystywać przebieg drogi krajowej nr 8 w minimalnym stopniu. W przeważającej części na przecięciach z nią.
– W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych: Ząbkowice Śląskie Wschód na połączeniu z drogą wojewódzką nr 385 oraz Bardo na połączeniu z obecną DK8. Ponadto wybudowanych zostanie pięć mostów (w tym cztery pełniące również funkcje przejść dla zwierząt), siedem wiaduktów nad drogą ekspresową, wiadukt nad linią kolejową – informuje GDDKiA.
W ramach zdania powstaną również dwa wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, które podobnie jak 10 z 12 zaplanowanych przepustów również będą pełnić funkcje przejść dla zwierząt.
Realizacja „ekspresówki” o długości 87 km pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielona została na sześć krótszych odcinków. Na zaprojektowanie i budowę trzech pierwszych, tj. od Kobierzyc do Łagiewnik, GDDKiA podpisała już umowy z wykonawcami, o czym pisaliśmy: Umowy na realizację S8 Kobierzyce- Łagiewniki podpisane. Co z „ekspresówką” do Kłodzka?
Fot. GDDKiA